lagu

Thursday 7 May 2015

                   'SAAT DAN KETIKA INI '



saat dan ketika ini aku terbaring sendiri..
ku lihat kelangit.. ku senyum..
lantas langit membalas senyuman ku..
dengan menerangi ku bersama bintangnya..

aku lihat ke sisi.. sepi..
ya aku tahu aku sendiri..
masih sendiri..
menemani aku.. cuma aku..
membahagikan aku . cuma aku..

saat suara kiri jelas kedengaran..
ya aku hampir di telan..
lantas suara kanan menempelak..
cuma sekadar satu pertiga..
lastas aku tersedar..

aku bangun dari lamunan..
maaf penciptaku..
aku hampir gagal dalam perjuanganku ini..

ampunkan aku ya Rabbi..
aku selalu leka dengan dunia pinjamanMU..
aku hanya tahu mengejar sesuatu seperti mereka
yang kelaparan..
Aku lupa..
aku lalai..
aku lupa ya Allah.. aku lalai YA Allah..
untuk apa aku diciptakan..

walau sakit perit dingin..
aku tahu KAU masih sayang..
Ya Allah Ya tuhan ku yang mana agung..
aku tahu aku tidak sendiri..
kerana adaMU selalu disisi ku selalu..
cuma aku yang terleka YA Allah..


MAAFKAN AKU..
AMPUNKAN AKU..

No comments:

Post a Comment